محدودیت ترافیکی ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مجموعه‌های اختصاصی بانوان در پارک‌های بیش از ۵ هکتار مشهد احداث می‌شود

  • کد خبر: ۱۹۰۵۵۷
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
مجموعه‌های اختصاصی بانوان در پارک‌های بیش از ۵ هکتار مشهد احداث می‌شود
شهردار مشهدمقدس گفت: در پارک‌های بزرگ مشهد احداث بوستان بانوان را خواهیم داشت.

محمدرضا قلندرشریف در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره توجه ویژه به حاشیه شهر به خصوص در حوزه زنان تصریح کرد: تقریبا سه هفته پیش در محله پنجتن در حاشیه شهر مجموعه‌ای آبی را افتتاح کردیم که این مجموعه ورزشی شامل دو استخر و مجموعه ورزشی جداگانه است. پارک ۷۳هکتاری کرامت در شهرک شهیدرجایی و در دل آن پارک ۷هکتاری بانوان از دیگر پروژه‌ها در حوزه حاشیه شهر است. همچنین در محدوده پارک طرق در محله سیدی احداث پارک ۵هکتاری بانوان در دست اقدام است.

شهردار مشهدمقدس گفت: قالب این مجموعه‌ها در حاشیه شهر است. البته نگاه ویژه ما به سایر نقاط شهر در حوزه بانوان است؛ از جمله این پروژه‌ها می‌توان به احداث بوستان شهربانوی وکیل‌آباد و کوهسنگی و همچنین سالن‌های ورزشی شهربانوی وکیل‌آباد که در دست احداث است، اشاره کرد. امیدواریم این مجموعه ورزشی سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی تأکید کرد: در تمام پارک‌های بزرگ احداث بوستان بانوان را در برنامه داریم؛ از جمله پارک جهانشهر در منطقه ۸ و مجموعه ورزشی بانوان آن که جزو اولویت‌های ماست و در مرحله طراحی است. هر پارکی که  احداث کنیم و وسعتش بیش از ۵ هکتار است در آن مجموعه بانوان را خواهیم داشت. اگر در پارک‌های بزرگ، مجموعه بانوان نباشد آن را احداث می‌کنیم و اگر باشد آن را تجهیز می‌کنیم.

قلندرشریف درباره اقدامات انجام شده یادآورشد: پارک شهربانوی کوهسنگی به همراه ۱۷پروژه عمرانی دیگر در منطقه ۸ در مجموع با حدود ۱۰۷میلیارد تومان اعتبار امروز افتتاح شد. هفته گذشته هم با حضور معاونت امور زنان ریاست جمهوری، پارک شهربانوی وکیل‌آباد از جمله پروژه‌های متعدد منطقه ۹ را افتتاح کردیم.

وی ادامه داد: پارک کوهسنگی به تنهایی حدود ۲۱میلیارد تومان اعتبار داشته که مساحتش حدود یک هکتار است. در کنار این زمین بخشی از پروژه قطار شهری قرار گرفته است که در ماه آینده آزادسازی می‌شود و یک هکتار دیگر هم به بوستان شهربانوی کوهسنگی اضافه خواهیم کرد. شهربانوی وکیل‌آباد هم که جمعه افتتاح شد مساحتش حدود ۷هکتار بود که زیباترین و مدرن‌ترین پارک بانوان در سطح کشور است.

شهردار مشهدمقدس ادامه داد: اعتبار این پارک حدود ۶۰میلیارد تومان بود که به بهره‌برداری رسید که این رقم با نرخ الان چیزی حدود ۲۰۰میلیارد تومان است.
به گفته این مسئول شهری، در ادامه راه هم در حوزه بانوان مجموعه‌های ورزشی و پارک‌های متعددی را در دستورکار داریم. در مجاورت شهربانوی وکیل‌آباد مجموعه‌ای ورزشی با ۶ سالن برای ۲۵ رشته اختصاصی برای بانوان در حال ساخت است که در سال آینده به بهره‌برداری خواهدرسید.

وی افزود: یکی از پارک‌های بزرگی که در دست احداث داریم پارک ۷۳ هکتاری کرامت در شهرک شهیدرجایی و بلوار حر است که عملیات اجرایی آن آغاز شده و هفته آینده فاز یک را کلنگ‌زنی می‌کنیم. ۸باغ در این پارک ۷۳هکتاری که در محروم‌ترین منطقه مشهد واقع است، در نظر گرفته‌ایم و امیدواریم فاز یک تا آخر سال به اتمام برسد. در آن مجموعه یک پارک ۷ هکتاری اختصاصی بانوان در نظر گرفته شده است که قبل از پایان سال عملیات اجرایی این پارک آغاز خواهد شد و همچنین مجموعه ورزشی کاملی به عنوان یک دهکده المپیک را در پارک ۷۳ هکتاری کرامت خواهیم داشت. این پروژه به عنوان یکی از محرک‌های توسعه در محدوده شهید رجایی خواهد بود.

شهردار مشهدمقدس اظهار کرد: تقریبا مساحت پارک‌های اختصاصی و مجموعه‌های ورزشی بانوان در سطح شهر به دوبرابر افزایش خواهد یافت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->